Feda Lounge-exposanten mikken op interactieve beursbeleving

Van 2 tot en met 5 oktober staat de Feda Lounge weer op de World of Technology & Science in de wereld Motion & Drives. Dit jaar zat de Lounge al vroeg vol en staan zestien exposanten bij elkaar. Daarnaast is er ruimte voor initiatieven zoals de Young Professional Award, University Racing Eindhoven, Team Rembrandts, MK Publishing en Mechatronica&Machinebouw als mediapartner.

Maaike Rouw is communicatieadviseur voor Feda.

18 maart

Op 4 juni kwamen de exposanten van de Feda Lounge bij elkaar om te praten over het programma, de inrichting en natuurlijk om te zorgen dat alle deelnemers zich gaan registreren. Zoeken naar zo veel mogelijk interactie met elkaar én de beursbezoekers, terwijl de eigen authenticiteit en doelstelling gewaarborgd blijven, was het topic. Zeker met de projecten op de Feda Lounge zoeken de standhouders samen met bedrijven naar toegevoegde waarde voor de bezoekers, maar zeker ook voor een mooie samenwerking onderling.

Bijzonder aan deze samenwerking is ook de interactie met twee studententeams binnen het project ‘Connecting mechanical drives’. Zowel Team Rembrandts als University Racing Eindhoven zijn betrokken en dat levert mooie ontwikkelingen op. Thom van Oss van Apex Dynamics: ‘De energie van die gasten werkt enorm aanstekelijk. Wij als Apex Dynamics zien het dan ook als een grote meerwaarde om samen te werken met deze nieuwe generatie. Zowel op de Feda Lounge als in het project.’

Hydroflex Hydraulics, een van de andere exposanten, is aangesloten bij het project ‘Veilig werken met hydrauliek’. Arjen la Fleur, senior accountmanager bij Hydroflex, is een van de trainers voor de cursus ‘Veilig werken met hydrauliekslangen en leidingcomponenten’. ‘Het is belangrijk dat iedereen die te maken heeft met hydrauliek weet hoe er veilig mee om te gaan. De kosten van de training zijn laag, maar de opbrengsten zijn hoog, zowel qua veiligheid als qua financiële risico’s, die daardoor veel kleiner worden. Tijdens de Wots geven we met de trainers een inkijkje in het programma van de cursus. Dit is voor iedereen interessant, dus schrijf je in voor dit project.’

Voor beide heren is het niet de eerste keer dat ze op de Wots staan. La Fleur licht toe: ‘We gaan niet naar veel beurzen, dus de Wots is voor ons echt een ankerpunt. We hangen onze marketing in deze periode er echt aan op. Een uitgelezen kans om je bedrijf én product kenbaar te maken in de markt voor bestaande en nieuwe relaties.’ Van Oss vervolgt: ‘We zijn enorm enthousiast over het paviljoen dat we samen met Feda en de andere exposanten creëren. We zien nu ook al dat we veel reacties krijgen op de promotie die we doen rondom de Wots. Apex Dynamics is een relatief klein bedrijf in de grote wereld van aandrijftechniek, maar de exposure die we hier pakken, is enorm.’

DSPE Optics Week

De komende maanden gaan de exposanten nog intensiever samenwerken om ook deze editie van de Wots tot een groot succes te maken op de Feda Lounge. Ben jij er ook bij? Schrijf je snel in via www.feda.nl/lounge en neem een kijkje bij de diverse exposanten, neem deel aan de projecten en kom langs voor een van onze wijnproeverijen.