Semiotic Labs krijgt nieuwe investering en nieuwe identiteit

Collin Arocho
3 maart

Semiotic Labs heeft een nieuwe financiële injectie en een nieuwe naam aangekondigd. De specialist in ai-gedreven, voorspellende analyses, heeft zichzelf omgedoopt tot Samotics en heeft een investeringsronde van vijf miljoen euro afgerond. Alleen al in het afgelopen jaar is het bedrijf wereldwijde strategische partnerschappen aangegaan, heeft het zijn internationaal klantenbestand fors vergroot en is het team meer dan verdubbeld in omvang. Met deze nieuwe investering is Samotics van plan zijn groei op de Amerikaanse markt te versnellen, de uitrol van nieuwe functies te bespoedigen en zijn technologische innovatie op het gebied van voorspellend onderhoud te bevorderen.

Omdat Semiotic Labs de onderzoeksfase achter zich heeft gelaten, verandert het zijn naam naar Samotics.

‘Samotics werkt aan een toekomst waarin nul procent ongeplande downtime de nieuwe norm zal zijn voor organisaties wereldwijd. We willen klanten helpen hun doelen te bereiken en streven ernaar om wereldwijd de toonaangevende leverancier te worden op het gebied van voorspellend onderhoud’, zegt Samotics-ceo Jasper Hoogeweegen. ‘De nieuwe merkidentiteit van Samotics en de recente investeringen vormen hiervoor een solide basis. Onze plannen voor 2021 zijn erop gericht om meer klanten in meer sectoren te voorzien van de allerbeste slimme bewaking en analyse van activa.’